Membuka Akaun Yahoo Mail

Posted by Pusat Sumber SKPB | 10:43 PM | | 0 comments »

Untuk pelajar-pelajar di sini diterangkan cara-cara membuka akaun Email Yahoo secara mudah :
1. Pertama, sila pergi ke laman Yahoo Mail iaitu di :
Https://login.yahoo.com



2. Klik dekat perkataan Sign up.

3. Lengkapkan borang tersebut dengan maklumat seperti nama, jantina dan tarikh lahir. Anda boleh menggunakan maklumat samaran jika tidak mahu maklumat diri anda yang sebenarnya diketahui oleh orang lain.(lebih selamat menggunakan maklumat samaran untuk tujuan keselamatan anda).

4. Sila cipta ID yang anda kehendaki. Anda boleh mencipta apa-apa ID yang anda sukai tetapi pastikan ID tersebut tidak ada orang lain yang menggunakannya. ID yang telah digunakan oleh orang lain tidak boleh digunakan lagi.Untuk memastikan ID yang dipilih tidak digunakan oleh pengguna lain anda boleh menyemak dengan menekan butang ’check’.

5. Langkah seterusnya, masukkan kata kunci (password). Lagi panjang password anda, lagi selamatlah akaun anda. Password anda boleh dicipta antara gabungan huruf dan nombor. Contoh password dfglm4590. Jangan beritahu password anda kepada sesiapa sahaja.

6. Isikan maklumat lain dan kemudiannya sila pastikan anda tandakan / pada pada kotak Do you agree? Dan taip kembali kod yang ditunjukkan.

7. Sila ikuti langkah seterusnya sehingga akaun anda berjaya diaktifkan. Jika para pelajar menghadapi masalah sila minta bantuan daripada guru anda. Selamat berjaya.


0 comments

Post a Comment